Salta esplorazione

Attualmente sottoposti a moderazione

Beginscherm Telenet Digital TV niet met één keer klikken

Argomento aperto il May 21, 2012 10:31 PM , ultima risposta inviata il May 23, 2012 3:57 PM

in TV & Home Cinema > DVD, Blu-Ray & HDD Recorders
Redondo84 5 post da
May 21, 2012

Hallo iedereen

Sinds kort heb ik Digitale TV via een Digicorder van Telenet.

Het is mogelijk dat ik met één druk op de Digicorder ( als mijn Sony-Televisie is aangezet ) naar het beginscherm kan gaan van Digital TV.

Vooralsnog lukt het niet.

Elke keer wanneer ik de Sony-TV aanzet en daarna de Digicorder, heb ik enkel 'analoog' beeld. Pas als ik op de linksbovenste knop van mijn TV-afstandsbediening

Sony_knop_linksboven.jpg

klik, komt het beginscherm van Digital tv:

Startpagina Telenet.jpg

Hoe kan ik veranderen dat dit in één keer gebeurd?

Alvast zéér veel dank voor de hulp.

Message was edited by: Redondo84

Message was edited by: Redondo84

• roben008 181 post da
    Jun 23, 2011
    Scritto il May 22, 2012 8:14 AM

Als je je TV uitzet mbv de groene aan/uitknop en deze knop ook weer gebruikt bij het inschakelen zou het toestel automatisch de laatst gebruikte ingang moeten kiezen. In jouw geval dus de HDMI (?) aansluiting van je decoder.

• Rispondi
  • pa3eia 886 post da
    Nov 27, 2011
    Scritto il May 22, 2012 10:48 PM

welkom,

Je heb het over dat het toestel verbonden is via HDM met de Digicorder.

In het menu op de foto's en in de Tekst gaat het over AV1 en AV2.

I

Weet je het verschil tussen scart en HDMI?

De scart plug is +/- 5 cm en de HDMI is +/- 1,5 cm.

Foto 1 en 2 geven aan dat de interne digitale tuner geen zenders heeft opgeslagen.

Dit klopt ook omdat je een extrene digitale tuner gebruikt en deze is aangesloten op AV2

Aan het menu te zien is het een toestel in de 3xxx of 4xxx serie.

Is wel handig dat je dit nog vermeld.

73's

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Rispondi
  • roben008 181 post da
    Jun 23, 2011
    Scritto il May 23, 2012 11:04 AM

Waarom heb je zowel een HDMI-kabel als een scart aangesloten? Denk dat de HDMI-kabel voldoende is. Zou de scart eens loskoppelen en zien of je probleem dan opgelost is. Zoals eerder gezegd zou je met de groene aan/uitknop direct bij inschakelen weer op de juiste (laatst gebruikte) ingang moeten uitkomen.

Dat je TV geen digitale zenders vindt kan verschillende oorzaken hebben. Is de coax wel (goed) aangesloten, heb je de juiste netwerk en frequentienummers ingevoerd? Bovendien, als je via de decoder digitaal kijkt hoef je toch de zenders niet in je TV te 'laden'? Heb je wel een normaal analoog signaal?

• Rispondi
  • pa3eia 886 post da
    Nov 27, 2011
    Scritto il May 23, 2012 2:06 PM

De TS geeft aan dat zijn toestel er een is uit de S2xxx serie,

hier is alleen een DVB-T tuner ingebouwd en het is niet mogelijk om digitale zenders via de kabel te kunnen ontvangen.

73's

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Rispondi

Condividi