Salta esplorazione

Attualmente sottoposti a moderazione

VAIO S Serie batterij levensduur

Argomento aperto il Jan 23, 2012 9:37 PM , ultima risposta inviata il Feb 13, 2012 12:48 PM

in VAIO notebooks en desktop PC's > Notebooks
1 post da
Jan 23, 2012

Hallo,

Sinds begin december heb ik een Sony VAIO S serie laptop (VPCSE1M1E/S) aangeschaft. En heb daarna meteen een schone installatie uitgevoerd en alle goede drivers geinstalleerd. Helaas is het gebleken dat de accu (zonder sheet) maar 3 uurtjes meegaat terwijl bij de specificaties staat dat hij 6,5 uur hoort mee te gaan (zonder sheet).

Mijn instellingen staan normaal gesproken ook correct ingesteld. Bij ''Intel - Grafische eigenschappen'' heb ik bij Accuvoeding ''Maximaal levensduur van Accu'' geselecteerd. Het zelfde geld voor de Windows energie schema's.

De ''Batterijzorgfunctie'' heb ik in het VAIO Control Center ook uitgeschakeld.

Graag zou ik willen weten waardoor dit mogelijk zou kunnen zijn en van andere S serie eigenaars willen weten wat de levensduur van hun batterij is.

iReight

• 1 post da
    Feb 13, 2012
    Scritto il Feb 13, 2012 12:48 PM

Ik heb vorig jaar een Vaio gekocht. Na een maand of vier liep de prestatie van de batterij al terug. Na 6 maanden ging de batterij nog maar 15 minuten mee. Toen ik hierover ging klagen bij de leverancier kreeg ik te horen dat er maar 6 maanden garantie zit op de batterij (staat overigens in de voorwaarden). Was dus net te laat.

Zij hebben de laptop opgestuurt naar Sony met het verzoek "uit coulance" de batterij te vervangen. Helaas heeft Sony dit niet gedaan. Ik moest voor een nieuwe batterij € 160,00 betalen. Dat heb ik niet gedaan en nu moet ik dus elke keer de stekker in het stopcontact doen om op m'n Vaio te kunnen werken.

An

Condividi